تولیدی نایلون عریض

نایلون عریض
تولیدی نایلون عریض

تولیدی نایلون نجوا پلاست محصول نایلون را در ابعاد مختلف و به سفارش های مختلف انجام میدهد . تولیدی نایلون عریض در صنعت پلاستیک بسیار مورد توجه است. این نوع نایلون در ابعاد بزرگتر از نایلون های معمولی و متناسب با نیاز و سفارش مشتری تولید می گردد. به کمک این نایلون ها می توان برای ایجاد یک فضای مشخص و مجزا برای امور مختلف استفاده کرد. عرض زیاد این نایلون ها به خوبی برای این نیاز جوابگو است. نایلون عریض از پلی اتیلن ساخته شده و نصب آن در کوتاه ترین زمان انجام خواهد شد. طول عمر این نایلون ها بین ۳ تا ۵ سال است.

بدین شکل می توان برای استفاده طولانی مدت از این نایلون ها استفاده کرد. نایلون عریض به دو گروه نایلون کشاورزی و نایلون ساختمانی تقسیم می شود. این نایلون ها دارای دو رنگ مشکی و شفاف هستند. می توان این نایلون ها را در رنگ های مختلف با ضخامت متنوع تولید نمود. هر اندازه که لایه های نایلون عریض بیشتر باشد، مقاومت آن افزایش می یابد اما ضخامت آن تغییری نمی کند. در صنعت کشاورزی برای پرورش گیاهان، ایجاد فضای مسقف و ساخت گلخانه از این نایلون ها استفاده می شود.در ساختمان سازی نیز برای جلوگیری از نشت سیمان، حفظ نمای ساختمان و مواردی از این قبیل استفاده می شود.

برای خرید نایلون گلخانه و کشاورزی کلیک کنید.

کاربرد نایلون عریض

نایلون عریض یکی از پرکاربردترین مواد بسته‌بندی در صنایع مختلف است. این نایلون به دلیل داشتن پهنای زیاد، قابلیت پوشش دادن فضاهای بزرگ را دارد. برخی از کاربردهای نایلون عریض عبارتند از:

پوشش دادن گلخانه‌ها، کشتزارها، باغ‌ها و مزارع برای حفاظت از گیاهان در برابر عوامل محیطی مانند سرما، گرما، باد، باران، حشرات و آفات.

بسته‌بندی مواد خوردنی و غیرخوردنی مانند میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، ماهی، مواد شیمیایی، کود، پتروشیمی، سیمان و غیره.

تولید انواع پوشاک مقاوم مانند کیف، کفش، لباس ورزشی، لباس ضد آب، لباس ضد گلوله و غیره.

تولید انواع محصولات صنعتی مانند طناب، بند، کیسه، زیرانداز، پرده، بادکنک، بالن، تور و غیره.

ویژگی های نایلون عریض

ویژگی‌های اصلی نایلون عریض عبارتند از:

در تولیدی نایلون عریض می‌توان با عرض‌های بالای ۲ متر نایلون عریض تولید نمود تا فضاهای وسیع را پوشش دهد.

نایلون عریض می‌تواند شفاف یا رنگی باشد و قابلیت چاپ روی آن وجود دارد. شفافیت نایلون عریض باعث می‌شود نور خورشید به راحتی عبور کند و موجب رشد گیاهان شود.

نایلون عریض می‌تواند با تعداد لایه‌ها و ضخامت‌های مختلف تولید شود و مقاومت بالایی در برابر پارگی، سوراخ شدن، اشعه ماوراء بنفش، مادون قرمز، الکتریسته ساکن، مه و غیره داشته باشد.

نایلون عریض قیمت مناسبی دارد و نصب آن سریع و راحت است. نایلون عریض باعث می‌شود هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری گلخانه‌ها، ساختمان‌ها، صنایع و غیره کاهش یابد.

تولیدی نایلون عریض

در تولیدی نایلون عریض چه می گذرد؟

در تولیدی‌های نایلون عریض، فرآیندی پیچیده و دقیق انجام می‌شود که شامل چندین مرحله است. این مراحل عبارتند از:

در بخش اکسترودر ذوب کردن مواد اولیه پتروشیمی و افزودنی‌ها و تبدیل آن‌ها به نخ‌های پلاستیکی انجام می شود. اکسترودر می‌تواند تک‌لایه یا چندلایه باشد. در اکسترودر چندلایه، می‌توان نخ‌های پلاستیکی با خواص مختلف را با هم ترکیب کرد.

دای مسئول شکل دادن به نخ‌های پلاستیکی و تبدیل آن‌ها به یک لایه نازک و عریض از پلاستیک است. دای می‌تواند دای دایره‌ای یا دای اسلات باشد. در دای دایره‌ای، نخ‌های پلاستیکی به صورت یک لوله بادی شکل می‌گیرند که بعدا برش خورده و باز می‌شوند. در دای اسلات، نخ‌های پلاستیکی به صورت یک لایه مسطح شکل می‌گیرند.

کالاندر برای کشیدن و خنک کردن لایه پلاستیکی است. کالاندر از چندین رول خنک‌کننده تشکیل شده است که با سرعت‌های مختلف می‌چرخند و لایه پلاستیکی را به ضخامت و عرض مورد نظر می‌رسانند.

ویندر نیز مسئول برش و جمع‌آوری لایه پلاستیکی به صورت رول است. ویندر می‌تواند از نوع تورشی یا تنشی باشد. در ویندر تورشی، لایه پلاستیکی با استفاده از یک میله چوبی یا فلزی به صورت رول شکل می‌گیرد. در ویندر تنشی، لایه پلاستیکی با استفاده از یک سیستم مکانیکی یا الکترونیکی به صورت رول شکل می‌گیرد.

انواع افزودنی‌ها در تولیدی نایلون عریض

افزودنی‌ها موادی هستند که به مواد اولیه پتروشیمی اضافه می‌شوند تا خواص مختلفی به نایلون عریض بدهند. افزودنی‌ها می‌توانند به صورت مایع، پودر، گرانول یا مستربچ باشند. مستربچ یک نوع پلاستیک رنگی است که حاوی افزودنی‌ها است و با مواد اولیه پتروشیمی مخلوط می‌شود. انواع افزودنی‌های مورد استفاده در تولیدی نایلون عریض عبارتند از:

افزودنی UV مانع از تاثیر منفی اشعه ماوراء بنفش خورشید بر روی نایلون عریض می‌شود و عمر آن را افزایش می‌دهد. این افزودنی برای نایلون‌هایی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند مانند نایلون گلخانه‌ای و کشاورزی مناسب است.

IR  بازتابنده اشعه مادون قرمز خورشید است و باعث می‌شود نایلون عریض گرمای بیشتری را به داخل گلخانه یا فضای پوشیده شده منتقل کند. این افزودنی برای نایلون‌هایی که در مناطق سردسیر یا زمستان استفاده می‌شوند مفید است.

افزودنی EVAیک نوع پلاستیک الاستیک است که باعث می‌شود نایلون عریض انعطاف‌پذیرتر و مقاوم‌تر در برابر پارگی و سوراخ شدن شود. این افزودنی برای نایلون‌هایی که در شرایط بادی یا بارانی قرار می‌گیرند کارآمد است.

Anti-Fog برای جلوگیری از تشکیل مه و قطرات آب روی سطح نایلون عریض استفاده می‌گردد. این افزودنی برای نایلون‌هایی که در محیط‌هایی با تفاوت دمای زیاد بین داخل و خارج قرار می‌گیرند مثل گلخانه‌ها و سردخانه‌ها مناسب است.

تولیدی نایلون عریض

نکات مهم در مورد تولیدی نایلون عریض

برخی از نکات مهمی که در مورد تولیدی نایلون عریض باید بدانیم عبارتند از:

انتخاب مواد اولیه مناسب و با کیفیت برای تولید نایلون عریض باید انتخاب شود. مواد اولیه پتروشیمی باید دارای استانداردهای مورد نیاز باشند و با نوسانات قیمت دلار هماهنگ باشند.

انتخاب دستگاه مناسب و مطابق با نوع و عرض نایلون عریض مهم است. دستگاه باید دارای اکسترودر، دای، کالاندر و ویندر مناسب باشد و تنظیمات دقیق و کنترل کیفیت باشد.

انتخاب افزودنی مناسب و مطابق با نوع و کاربرد نایلون عریض باید انتخاب گردد. افزودنی‌ها باید به مقدار و نوع مناسب به مواد اولیه اضافه شوند و خواص مورد نظر را به نایلون ببخشند.

رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی در تولید نایلون عریض مهممی باشد. نایلون عریض باید دارای گواهینامه‌های مربوطه باشد و مطابق با نیازهای مشتریان و بازار باشد.

قیمت نایلون عریض

تولیدی نایلون عریض این نایلون ها را با قیمت متفاوتی به مشتریان عرضه می کند. هر چه عرض نایلون بیشتر باشد و ضخامت بالاتری داشته باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. بدین شکل کاربران با توجه به نیاز خود می توانند از نایلون مناسبی برای صنعت ساختمان سازی یا کشاورزی استفاده کنند. قیمت این نایلون ها متغیر است و نمی توان قیمت مشخصی را برای آن مشخص کرد. زیرا فاکتورهای تعیین کننده قیمت نایلون عریض قابل تغییر است و متناسب با نوع استفاده ممکن است قیمت نایلون کم یا زیاد شود. برای استفاده های طولانی مدت بهتر است از نایلون های ضخیم تر استفاده گردد.

جمع بندی نهایی تولیدی نایلون عریض

تولیدی نایلون عریض یک فرآیند پیچیده و دقیق است که شامل چندین مرحله و بخش است. نایلون عریض یک نوع پلاستیک پلی‌اتیلنی است که برای پوشش و بسته‌بندی موارد مختلف مانند گلخانه‌ها، ساختمان‌ها، صنایع و غیره استفاده می‌شود. نایلون عریض با توجه به کاربرد مورد نظر مشتری، می‌تواند با ضخامت‌ها و عرض‌های مختلف تولید شود.

همچنین با استفاده از افزودنی‌های مختلفی مانند UV، IR، EVA و غیره، خواص مختلفی به نایلون عریض داده می‌شود. برای تولید نایلون عریض همچون سایر تولیدات نایلون مثل تولید پلاستیک حبابدار، تولیدی نایلون زباله و نایلون دسته دار رولی، باید مواد اولیه مناسب و با کیفیت، دستگاه مناسب و مطابق با عرض نایلون، افزودنی مناسب و مطابق با نوع و کاربرد نایلون و استانداردهای ملی و بین‌المللی را رعایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتر